ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Η/Υ

Με την είσοδο του 21ου αιώνα ξεκίνησε και η εξέταση σε πανελλήνιο επίπεδο του εισαγωγικού μαθήματος στις βασικές αρχές του προγραμματισμού σε περιβάλλον ηλεκτρονικών υπολογιστών , όπου διδάσκεται η δημιουργία εντολών ενός προγράμματος που θα εκτελείται ( θεωρητικά) από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή .

  Το μάθημα παρουσιάζει τις βασικές αρχές του λεγόμενου δομημένου προγραμματισμού με την χρήση των τριών βασικών αλγοριθμικών δομών ( ακολουθίας , επιλογής και επανάληψης ) με την βοήθεια μιας γλώσσας προγραμματισμού στα ελληνικά ( την λεγόμενη ΓΛΩΣΣΑ) η οποία στηρίζεται στις βασικές αρχές των γλωσσών BASIC και PASCAL. Λόγω του γεγονότος ότι το μάθημα εξετάζεται γραπτώς , οι μαθητές εξασκούνται στην δημιουργία εντολών στο χαρτί και όχι τόσο στο πληκτρολόγιο ενός υπολογιστή .

  Ο αρχικός στόχος του μαθήματος είναι να διδαχθεί ο μαθητής την λεγόμενη ιεραρχική δομή σκέψης όπου θα μπορεί να διαιρέσει ένα πρόβλημα σε μικρότερα υποπροβλήματα και η εφαρμογή της συστημικής προσέγγισης των προβλημάτων όπου οτιδήποτε έχει να αντιμετωπίσει ο μαθητής θα ακολουθεί τον δρόμου του «καθολικού υποδείγματος συστημάτων» ( Είσοδος > Διαδικασία > Έξοδος και Ανατροφοδότηση )

  Η δημιουργία προγραμμάτων προϋποθέτει την γνωριμία με την λεγόμενη αλγοριθμική σκέψη όπου ο μαθητής μαθαίνει την τεχνική της μετατροπής της εξειδικευμένης περίπτωσης σε μια γενική σειρά εντολών . Η ύλη είναι έτσι δομημένη ώστε ο μαθητής να μαθαίνει κλιμακωτά τις 3 βασικές αλγοριθμικές δομές και καταληκτικά να μπορεί να λειτουργήσει με τον συνδυασμών αυτών. Παράλληλα γίνεται μια βαθιά ανάλυση στην χρήση των δομών δεδομένων σε μορφή πίνακα καθώς και στην πιο «μοντέρνα»  μορφή
προγραμματισμού με την χρήση των υποπρογραμμάτων.

   Η εξέταση  του μαθήματος απαιτεί  την δημιουργία δύο αλγορίθμων ( 40 μόρια στα 100) ενώ τα υπόλοιπα 60 μόρια αναφέρονται σε ερωτήσεις κλειστού τύπου , μικρής ανάπτυξης, ασκήσεων παρακολούθησης τιμών έτοιμων προγραμμάτων , διαγραμμάτων ροής  και μικρές ασκήσεις κατανόησης των βασικών αλγοριθμικών εννοιών .

Οι βαθμολογίες των μαθητών σε επίπεδο πανελληνίων εξετάσεων κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα αφού η επίτευξη υψηλής βαθμολογίας απαιτεί συνολική προετοιμασία σε βάθος και τα θέματα των εξετάσεων χαρακτηρίζονται ως αρκετά πρωτότυπα και αρκετά υψηλού επιπέδου