ΛΑΤΙΝΙΚΑ

 

Το μάθημα των λατινικών χαρακτηρίζεται, επιπόλαια μάλλον, από τους περισσότερους ως «εύκολο» μάθημα, η αλήθεια όμως είναι ότι ο μαθητής μπορεί βέβαια να αριστεύσει μόνο αν ακολουθήσει μελέτη συστηματική και μεθοδική που ξεκινά από τη Β’ Λυκείου.

Η εξεταστέα ύλη για τις πανελλήνιες στη Γ’ Λυκείου περιλαμβάνει 24 κείμενα, ύλη σχετικά περιορισμένη, όμως η γνώση της γραμματικής και του συντακτικού αποτελούν συνέχεια των όσων διδάσκονται ακόμη στη Β’ Λυκείου, γι’ αυτό είναι απαραίτητο ο μαθητής να ξεκινήσει να προετοιμάζεται σωστά και μεθοδικά από τη Β’ Λυκείου, για να μην δημιουργηθούν κενά και ελλείψεις που με κόπο και χρόνο καλύπτονται στη Γ’ Λυκείου. Το γεγονός ακόμη ότι η γραμματική και το συντακτικό αυτού του μαθήματος περιέχουν πλήθος από ιδιαιτερότητες και λεπτομέρειες, επιβεβαιώνει πως η διδασκαλία του απαιτεί χρόνο για αφομοίωση και κατανόηση.

Η παράδοση του μαθήματος γίνεται με συμμετοχή των μαθητών στην συντακτική ανάλυση των κειμένων, κάτι που προσφέρει επιπλέον εξάσκηση, ενώ για την γραμματική δίνουμε βιβλίο γραμματικής με αναλυτικούς πίνακες για κάθε ενότητα. Η ύλη της γραμματικής ολοκληρώνεται τέλη Οκτωβρίου της Γ’ Λυκείου και οι συνεχείς εβδομαδιαίες ασκήσεις για όλο το υπόλοιπο διάστημα βοηθούν το μαθητή να εξασκηθεί και να επαναλάβει πολλές φορές τους τύπους που στις εξετάσεις θα του ζητηθούν. Από τον Οκτώβριο μέχρι και την έναρξη των εξετάσεων ο μαθητής εξασκείται πλέον και σε μετατροπές συντακτικού προκειμένου να κατανοήσει και να εξοικειωθεί με τις αντίστοιχες ασκήσεις, που αποτελούν σημαντικό κομμάτι της βαθμολογίας.

Για την μελέτη του μαθήματος δίνουμε στους μαθητές μας βιβλίο με μεταφράσεις, γραμματική αναγνώριση των λέξεων και συντακτικές παρατηρήσεις, απαραίτητο βοήθημα για το διάβασμά τους.
Οι μαθητές σε κάθε μάθημα έχουν να προετοιμάσουν ασκήσεις στις οποίες εξετάζονται, ενώ ανά 5 κείμενα γράφουν επαναληπτικό διαγώνισμα, προκειμένου να εμπεδώσουν την διδαγμένη ύλη πριν προχωρήσουμε στην εκμάθηση των επόμενων.

Η ύλη και γι’ αυτό το μάθημα ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου και στον χρόνο που μας απομένει μέχρι την ώρα των εξετάσεων ο μαθητής εξετάζεται, σε μορφή επανάληψης πια, κάθε εβδομάδα σε 2 κείμενα, προφορικά και γραπτά, ώστε να πετύχουμε αφομοίωση της ύλης για ένα άριστο αποτέλεσμα στην βαθμολογία.