ΑΡΧΑΙΑ

 

Τα αρχαία ελληνικά είναι αναμφίβολα ενδιαφέρον αλλά και απαιτητικό μάθημα, που προκαλεί επιπλέον άγχος στους μαθητές λόγω και του συντελεστή βαρύτητας στο θεωρητικό πεδίο για τις ανθρωπιστικές σπουδές.

Το  διδαγμένο   κείμενο  αφορά   σε   τέσσερα   έργα   φιλοσοφικού   περιεχομένου  του Πλάτωνα   και   του   Αριστοτέλη,   καθώς   και   αντίστοιχες   εισαγωγές για τα έργα των δημιουργών  τους,   ενδιαφέροντα   μεν  αλλά  με  βαθμό  δυσκολίας   κατανόησης   και αφομοίωσης από τους μαθητές.
Στόχος μας είναι η σταδιακή ανάλυση των διδακτικών ενοτήτων ώστε ο μαθητής να καταφέρει   να   κατανοήσει  τις  έννοιες – όρους   φιλοσοφικού   χαρακτήρα   και   να αφομοιώσει μεταφράσεις και σχόλια ανάλυσης  των  κειμένων που θα τον βοηθήσουν να αναπτύξει  οποιοδήποτε  θέμα  και  ερώτημα  του  ζητηθεί  με  κριτική ικανότητα και ποιότητα λόγου, την ώρα των εξετάσεων.
Η  μελέτη  του  μαθήματος  υποβοηθάται  με  τη  χρήση βιβλίου από τις εκδόσεις του φροντιστηρίου,  το  οποίο  περιλαμβάνει   μεταφράσεις,  σχόλια,    σχεδιαγραμματικές παρουσιάσεις,   ερωτήσεις – απαντήσεις,   ώστε   ο   μαθητής   να  εξοικειωθεί σε κάθε είδους ερώτημα και η στιγμή της τελικής του εξέτασης να αποτελεί γι’ αυτόν μια ακόμη επανάληψη στα όσα έχει εξασκηθεί.
Η   παράδοση  του  μαθήματος  γίνεται  πιο  ενδιαφέρουσα  και πιο αποτελεσματική με συμμετοχή  των  μαθητών,  παραδείγματα  κατανόησης και ενδιαφέρουσες αναφορές σε  καθημερινά    εμπειρικά   δεδομένα,   ενώ  η   εξέταση   σε    κάθε   μάθημα     είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές με ερωτήσεις ανάπτυξης και συχνά τεστ.
Τα   προκαθορισμένα    τρίωρα    διαγωνίσματα    ανά   ενότητες   συμβάλλουν  στην εμπέδωση της ύλης και στην εξάσκηση του μαθητή.
Η ύλη ολοκληρώνεται στα τέλη Φεβρουαρίου και μέχρι την ημέρα των εξετάσεων οι συνεχείς  επαναλήψεις  βοηθούν  τον  μαθητή  να συστηματοποιήσει στο μυαλό του τις γνώσεις  που έχει αποκτήσει τόσο σε επίπεδο ερμηνείας κειμένου όσο και σε λεξιλογικές ασκήσεις.

Επιδίωξη και επιθυμία μας είναι να καταφέρουμε όχι μόνο να οπλίσουμε τους μαθητές μας – υποψήφιους με την απαραίτητη γνώση, αλλά και να τους εμφυσήσουμε αξίες και ιδέες που θα  αποτελούν έμπνευση   για πράξεις   ΄΄αρεστές και ευάρμοστες΄΄ στην ενήλικη ζωή τους, όπως μας διδάσκουν ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης.